Nieuws van de digitale supporter

Website en Ledenlijsten
Het was veel werk en het gaf voor u wat ongemak maar inmiddels zijn alle ledengegevens gesynchroniseerd en de ledenlijsten weer te raadplegen via het ledendeel op de website. Ook de ledenlijsten per BinnenBuurt. Samenvattend was ons doel de Ledenadministratie versimpelen, automatiseren, koppelen aan de boekhouding én koppelen aan het ledendeel van de website.
Het is gelukt. Als je daar dan met de externe en interne mensen aan werkt ontdek je niet alle gegevens en emailadressen goed waren omdat we daar dan niet van op de hoogte waren. Het is nu zo dat op de webpagina u uw gegevens zelf kunt aanpassen. Als je dat doet worden ze automatisch in ons administratie-systeem verwerkt. Omdat dit ongeveer maandelijks gesynchroniseerd gaat worden met de website zijn deze nieuwe gegevens dus niet direct zichtbaar in de website,

Accounts aanmaken?

Wilt u vaker gebruik maken van Heen en Weer dan moet u een account aanmaken.Dat geldt voor steeds meer organisaties en instellingen. Vindt u het lastig een account aan te maken? Stuur een berichtje naar m.vucht@upcmail.nl. Ik wil je er graag mee helpen.

Wat is digitaal nalaten?
Het digitaal nalatenschap is alles wat je achterlaat op het gebied van data als je overlijdt. Het gaat om digitale bestanden op je telefoon, harde schijf of computer, maar ook over zaken die je hebt opgeslagen in de cloud. Zoals mailberichten, foto’s en video’s op sociale-mediaprofielen, of de muziek die je luistert bij streamingdiensten. Als je overlijdt kan het voor nabestaanden belangrijk zijn om toegang te krijgen tot al deze zaken, waaronder foto’s en video’s. Als je hier niet tijdig over nadenkt, bestaat het gevaar dat je nabestaanden niet bij deze data kunnen. Kijk voor meer uitleg en tips hier of hier. https://veiliginternetten.nl/digitale-nalatenschap/
https://www.mediawijsheid.nl/digitaal-nalatenschap/

Dienstverleners aanbevolen

Tijdens het bijhouden van de vernieuwingen op de website heb ik de pagina Dienstverleners voor een gedeelte bijgewerkt. Er zijn dienstverleners afgevallen en drie nieuwe dienstverleners toegevoegd welke door medestads-dorpers zijn aanbevolen. Onze criteria zijn:

  1. Betrouwbaar
    Wij vinden een dienstverlener betrouwbaar als medestads-dorpers hem of haar hebben ervaren als eerlijk en integer. Zij zeggen daarmee: “Ja, u kunt deze persoon in goed vertrou-wen binnenlaten, ook bij iemand die bedlegerig is of minder ambulant. En, u kunt er zeker van zijn, dat de offerte eerlijk en duidelijk is. Voorts, dat bij een opdracht op basis van bestede uren ook het werkelijk aantal gewerkte uren in rekening wordt gebracht.”
  2. Deskundig
    Dit betekent dat medeleden hun tevredenheid hebben uitgesproken over de kwaliteit van het werk en een positief oordeel hebben over de klusser of vakman.
  3. Redelijk tarief
    Medeleden vonden bij uitgevoerd werk de prijskwaliteitsverhouding goed. Zij betaalden een redelijk tarief voor een klus of grotere opdracht. Het tarief van een aanbevolen vakman kan hoog lijken, maar vooral bij specialistische werkzaamheden kan goedkoop duurkoop zijn.